Hledej
Prázdný košík
Obsah kurzu
stupeň C - Velitel jachty pobřežní plavby
- Navigace - teorie terestrické navigace (plavba v dosahu pobřeží), práce s mapou, používání navigačních trojúhelníků a odpichovátka, práce s navigačními příručkami a jejich použití v praxi, počítání navigačních příkladů a jejich vynášení do mapy.
- Plavební nauka - vše podstatné, co je nutné pro plavbu - teorie obtékání plachet a jejich trimování, kotvení, parkování v přístavech, reakci lodního šroubu, přípravu a převzetí lodi, názvosloví, manévr muž přes palubu MOB, záchrana lidského života na moři, nasednutí na mělčinu, ...
- Pravidla o zabránění srážkám na moři - COLREG - přednosti lodí, světla lodí, mlhové a manévrovací signály, signály nouze, systém rozdělené plavby a úzké plavební dráhy.
- Meteorologii - základy meteorologických procesů a jejich zvládnutí na takové úrovni, abyste dokázali samostatně vyhodnotit synoptickou mapu.
- Zdravovědu -resuscitaci, podchlazení, tonutí
stupeň B - Velitel jachty mořské plavby
- Navigace - teorie terestrické navigace (plavba v dosahu pobřeží), práce s mapou, používání navigačních trojúhelníků a odpichovátka, práce s navigačními příručkami a jejich použití v praxi, počítání navigačních příkladů a jejich vynášení do mapy, výpočet přílivů a přílivových proudů.
- Plavební nauka - vše podstatné, co je nutné pro plavbu. Teorie obtékání plachet a jejich trimování, kotvení, parkování v přístavech, reakci lodního šroubu, přípravu a převzetí lodi, názvosloví, manévr muž přes palubu MOB, záchrana lidského života na moři, nasednutí na mělčinu, teorii plavby v obtížných podmínkách.
- Pravidla o zabránění srážkám na moři - COLREG - přednosti lodí, světla lodí, mlhové a manévrovací signály, signály nouze, systém rozdělené plavby a úzké plavební dráhy.
- Meteorologie - základy meteorologických procesů a jejich zvládnutí na takové úrovni, abyste dokázali samostatně vyhodnotit synoptickou mapu, globální meteorologie, pasáty a proudy.
- Zdravověda - resuscitace, podchlazení, tonutí.
Metodicky jsme sloučili teoretické kurzy na stupeň C a na stupeň B do jednoho kurzu. Důvod je jednoduchý. Většina účastníků kurzů na stupeň B již zapomněla téměř vše, co se kdysi naučili na stupeň C, a bylo tak nutné vše opakovat. Teoretický kurz B je delší a má více hodin, nežli kurz C. V kurzu na stupeň B se navíc přednáší způsob výpočtu přílivů a odlivů, způsob výpočtu přílivových proudů a také metodika plavby v přílivových vodách.